Firma

Szkolenia pracowników, czy to się opłaca?

Podstawą każdego sukcesu w biznesie są ludzie. Jest to jedna z najbardziej oczywistych prawd prowadzenie firmy i wie to każdy przedsiębiorca. Dlaczego warto poświecić czas oraz środki na inwestowanie w pracowników firmy?

Większa wiedza – większa wydajność
Biznes rządzi się własnymi prawami. Tu wygrywają tylko najlepsi oraz najsilniejszy. Pracodawcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że prawdziwą siłą przedsiębiorstwa są jego pracownicy, którzy dzięki swojej wiedzy oraz doświadczeniu pracują na efektywność i sukces firmy.

Pracownik, który jest wyszkolony jest sprawniejszy, a przez to efektywniejszy w wykonywaniu swojej pracy. To szkolenia są kluczem do poznania nowych metod pracy, innowacyjnych rozwiązań, nowych technik rozwiązywanie problemów. Dzięki szkoleniom pracownik zyskuje większą samodzielność i nie wymaga już tak dużej kontroli ze strony pracodawcy.

Zaangażowanie oraz lojalność
Przeprowadzone badania jasno wskazują, że pracownik, który czuje się dobrze w miejscu pracy nie jest skłonny do tak szybkiej zmiany miejsca zatrudnienia. Pracownicy wolą poświęcić niewielką część wynagrodzenia, by pracować w miejscu, które odbierają jako przyjazne.

Jednym z elementów, który wpływa na postrzeganie miejsca pracy przez pracownika jest poczucie, że jest się docenionym i wartościowym dla firmy. Szkolenia pracowników są elementem, które pozwolą zyskać pracownikowi nowe umiejętności a pracodawcy pracownika, który czuje się wartościowy oraz doceniany. Identyfikuje się z firmą, staje się jej integralną częścią.

Dużym problemem w firmach jest duża rotacja kadry. Lojalność pracowników pozwala zmniejszyć koszty zatrudnienia, które powstają w momencie rekrutacji oraz szkolenia nowych kadr. Biznes prowadzony w oparciu o lojalnego i zaangażowanego pracownika jest dużo bardziej stabilny niż firma, która ma ciągła rotację kadry.

Zadowolenie pracownika
Pracownik, w którego szkolenia firma inwestuje czuje się ważnym elementem firmy. Nie boi się utraty zatrudnienia. Czuje się doceniony. Czuje, że firma dba o niego oraz jest w stanie zaspokoić potrzebę rozwoju. Zaspokojenie potrzeby rozwoju, kształcenia oraz realizowanie wytyczonej ścieżki kariery jest dla wielu pracowników bardzo mobilizujące. Taki pracownik jest bardziej zmotywowany, chętniej wykonuje swoje obowiązki.

Firma szkoleniowa

Z powyższego wynika, że inwestycja w pracownika to najlepsza inwestycja w Firmę. Szkolenia pracowników, specjalistów, menadżerów oraz pracowników najwyższego szczebla oferuje poznańska firma Integra- Consulting.

Wizerunek firmy
Dbałość o rozwój pracowników to jeden z elementów, który wpływa na wizerunek firmy w otoczeniu, gdyż to pracownicy wystawiają ocenę firmie. To pracownicy są wizytówką firmy.

Biznes oparty na pracowniku, który lubi swoje miejsce pracy, jest dumny ze swojego rozwoju, czuje się doceniany, to biznes stabilny.