Produkty promocyjne to przedmioty spersonalizowane nazwą firmy, logo lub hasłem, które są dystrybuowane bezpłatnie lub po bardzo niskich kosztach z myślą o promocji marki. Są powszechnie rozdawane na targach, imprezach firmowych lub jako prezenty firmowe.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem gadżetu reklamowego?
Rozdawanie produktów promocyjnych to świetny sposób, aby Twoja marka była widoczna dla obecnych i przyszłych klientów. Gadżety reklamowe są wciąż kluczową częścią strategii marketingowej. Powinny być zatem dobrze wykonane i odpowiednio dobrane, by spełnić oczekiwania klientów. Jak zatem wybrać najlepsze produkty reklamowe do promocji firmy? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż różne obszary działalności i różne grupy klientów mogą mieć odmienne zainteresowania i potrzeby. Istnieje jednak kilka grup produktów uniwersalnych i funkcjonalnych, które znajdą zastosowanie w życiu codziennym.
Prawie wszystko, o czym pomyślisz, może zostać przekształcone w przedmiot promocyjny. Najbardziej powszechnymi i najpopularniejszymi są torby na zakupy wielokrotnego użytku, butelki i termosy na napoje, kalendarze, długopisy, czapki, koszulki. Są to produkty użytkowe, dlatego cieszą się tak dużą popularnością.
Staraj się wybierać przedmioty, które będą miały długi okres trwałości. Zamiast nadrukowanego bloczka z karteczkami, które szybko się skończą lepiej wybrać piłkę antystresową lub przycisk do papieru, którego można używać wielokrotnie.
Dodawać logo czy nie?
Jeszcze kilka lat temu marki nie wyobrażały sobie przedmiotów promocyjnych bez widocznego loga, obecnie to się zmienia. Nie chodzi już tylko o pokazanie siebie, ale personalizację dla klienta. Umieszczenie imienia czy specyficznego hasła, które chwyta określoną grupę klientów, gwarantuje, że chętniej będą korzystać z takich gadżetów. A codzienne użytkowanie może prowdziać do rozmowy skąd mają dany gadżet i darmowej reklamy firmy. Dodanie małego loga jest dobrze widziane, ale główny nadruk powinien identyfikować się z klientem.
Widoczne logo w pewnych wypadkach jest wymagane. Pracownicy na targach powinni być wyposażeni w pasujące koszule z logiem firmy. Zabieg ten wyróżnia ich spośród tłumu i jest świetnym elementem reklamowym. Innym obszarem, w którym element z logo działa dobrze, jest sytuacja, w której dana osoba została nagrodzona przez firmę kilkoma gadżetami. Wzbudzi to w nich poczucie wyjątkowości i zbliży do marki.
Jeśli to możliwe, pozwól klientom wybrać artykuł promocyjny – zakładając, że nie jest on spersonalizowany – spośród kilku dostępnych. Ktoś, kto chce i potrzebuje długopisu, faktycznie go użyje. Klient lub potencjalny klient, który mógłby użyć noża do kopert, wybierze właśnie to. Praktyczność i użyteczność jest bardzo ważna w produktach użytkowych jeśli nie chcemy, by były wyrzucone.
Rozdawanie produktów promocyjnych to dobry sposób na „przełamanie lodów” i rozpoczęcie rozmowy. Czasami to wystarczy, by komunikacja zbliżyła potencjalnego klienta do marki. Dodatkowo ludzie uwielbiają darmowe gadżety. Jeśli są one użytkowe i wyjątkowe, przyciągną dużą uwagę przez pocztę pantoflową.
Ochrona środowiska
Rosnąca świadomość ekologiczna sprawia, że ludzie wolą produkty praktyczne a szczególnie te wykonane z ekologicznych materiałów. Bambusowy kubek, torba z juty, notatnik korkowy lub ze słomy pszenicznej czy szklana butelka to połączenie zdrowych dla środowiska produktów z ich funkcjonalnością. Warto zatem pokazać się z lepszej strony. Wspólna pasja z klientem o dobro naszej planety, zbliży go do Ciebie i zbuduje silną więź.
Korzyści, które niosą gadżety promocyjne
- poprawia widoczność marki
- wizytówka… ale lepsza
- zwiększa lojalność klientów
- wyróżnia na tle konkurencji
- buduje pozytywne relacje z marką
- niski koszt gadżetów przynosi znacznie większe przychody
- długa żywotność produktów generuje długą reklamę
- promocja marki przez osoby korzystające z gadżetów reklamowych
Przykłady praktycznych gadżetów reklamowych
- termosy na ciepłe i zimne napoje
- długopisy promocyjne
- butelki na wodę z filtrem
- torby na ramię i plecaki
- kubki ekologiczne z bambusa lub słomy pszenicznej
- koszulki
- czapki i kapelusze
- cukierki
- kalendarze i notatniki
- piórniki z laminowanego papieru
- parasole
- słuchawki
- powerbanki
- głośniki bezprzewodowe
- piłki i koła na plaże
- koce
- ręczniki z mikrofibry
Na rynku można znaleźć ogromny wybór gadżetów do promocji firmy. A upominki firmowe mogą służyć na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim są wykorzystywane jako narzędzie marketingowe do pokazania marki, zwiększając liczbę osób, które są świadome Twojego produktu lub usługi. Pomagają również w tworzeniu bardziej pozytywnego wizerunku Twojej firmy. Są również wykorzystywane jako narzędzie motywacyjne do okazywania wdzięczności obecnym klientom.
Artykuł powstał we współpracy z reklamowygadzet.pl gdzie znajdziesz szeroką gamę produktów, które doskonale sprawdzają się przy promowaniu marki.