Podstawowym celem reklamy jest przykucie uwagi potencjalnego klienta i zaciekawienie go na tyle, by wszedł na stronę ogłoszeniodawcy lub wręcz skorzystał z jego usług. W świecie nudnych, niczym niewyróżniających się plansz i filmików, promocja, która zainteresuje konsumenta, jest na wagę złota. Jakimi zasadami powinno się zatem kierować, by skutecznie zachęcić konsumenta do zakupu?
Mów do wszystkich razem i każdego z osobna
Każdy z nas ceni sobie sytuacje, kiedy ktoś poświęca nam całą swoją uwagę. Czujemy się wtedy ważni, wyjątkowi i potraktowani z należną uwagą. Właśnie na tej zasadzie powinno się oprzeć dobry marketing. Można tutaj powiedzieć, że przecież wszyscy mamy różne potrzeby i rzecz jasna to prawda. Pewne rzeczy przemówią jednak do tak dużej grupy ludzi, że na pewno znajdzie się w niej sporo klientów. Warto zatem skupiać się na aspektach, które są istotne dla jak najszerszego grona, czyli na przykład na rodzinie, zdrowiu czy podróżach.
Empatia za 3… 2… 1…
Aby spot albo billboard zapadł w pamięć, powinien przede wszystkim wzbudzać emocje. Ich budowaniu sprzyja wybór fabularnej wersji spotu lub krótkiej historii, którą można przedstawić na jednym slajdzie. Łączy się to z powyższym punktem, ponieważ praktycznie każdy ma codziennie różne odczucia, a zatem możemy mieć gwarancję, że przekaz będzie rezonował z ogromną grupą odbiorców. Nie należy tutaj jednak przesadzać i wyzwalać zbyt silnego ładunku emocjonalnego. Powinno się też kończyć całość pozytywnym akcentem, aby nie zostawiać konsumentów przybitymi czy przytłoczonymi.
Korzyści płynące z kontekstu
Jedne z najbardziej opłacalnych okresów dla reklamodawców to Boże Narodzenie, Walentynki czy coraz popularniejsze Halloween. Z jednej strony można powiedzieć, że tego typu treści sprawdzają się wyłącznie w danym okresie, są zatem mało uniwersalne. Z drugiej strony dobra kampania zapada w pamięć, a zatem potrafi wywoływać dobre skojarzenia z daną marką nawet długo po określonym czasie. Uwaga – reklamy oparte na bieżącej sytuacji politycznej bądź społecznej mogą zostać negatywnie odebrane jako oportunizm, więc lepiej jest ich unikać.
Nie zapomnij o sobie
Odpowiednie przedstawienie reklamodawcy wydaje się być oczywiste, ale czasami wcale tak nie jest. Budowa całej przemyślanej narracji nie sprawdzi się w sytuacji, kiedy klient nie zdoła skojarzyć promocji z daną firmą. Należy zatem nie tylko tak dopasować treść reklamy, by dało się szybko zidentyfikować ją z branżą, lecz także pamiętać o tym, by w odpowiednim miejscu i czasie pojawił się logotyp z nazwą przedsiębiorstwa.
Profesjonalizm usług
O korzyściach dobrej reklamy nie trzeba długo rozprawiać. Warto za to postawić na ich najwyższą jakość. Sprawdź ofertę ekspertów na https://brandgarden.pl/ i przygotuj się do liczenia wzrastających zysków.